Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2007

"Μικρές απολαύσεις" (μέρος 1)...Ποτό και τσιγάρο

"Το μπαρ αντίθετα [από τα καφέ] είναι μια άσκηση μοναξιάς...

Πρέπει τώρα να μιλήσω για τα ποτά...Πάνω απ'ολα μου αρέσει το κρασί, και ειδικότερα το κόκκινο κρασί...Εννοείται ότι στα μπαρ δεν το πίνω ποτέ. Το κρασί είναι καθαρά φυσική απόλαυση, που σε καμμιά περίπτωση δεν διεγείρει τη φαντασία.

Σ' ένα μπαρ, για να προκαλέσω ή να συγκρατήσω ένα ονειροπόλημα, χρειάζομαι εγγλέζικο Τζιν...

Οπως σίγουρα καταλάβατε, δεν είμαι αλκοολικός. Φυσικά μερικές φορές μού έχει συμβεί να πέσω ξερός από το ποτό...Αν με ρωτήσουν, αν είχα την ατυχία μια μέρα να μου λείψει κάποιο από τα ποτά μου, θα απαντήσω ότι δεν θυμάμαι. Πάντα μου βρίσκεται κάτι να πιώ, γιατί πάντα παίρνω τα μέτρα μου.

Ο καπνός, που συνδυάζεται θαυμάσια με το αλκοόλ (αν υποθέσουμε ότι το αλκοόλ είναι η βασίλισσα, ο καπνός είναι ο βασιλιάς) είναι ένας ζεστός σύντροφος σ' όλα τα γεγονότα της ζωής. Είναι ο μεγάλος σύντροφος των καλών και των κακών ημερών. Ανάβουμε ένα τσιγάρο για να γιορτάσουμε μια χαρά ή για να κρύψουμε μια πίκρα. Οταν είμαστε μόνοι ή με παρέα.

Ο καπνός είναι μια απόλαυση όλων των αισθήσεων, της όρασης - τι όμορφο θέαμα, στο ασημένιο χαρτί αυτά τα άσπρα τσιγάρα, αραδιασμένα σαν σε παρέλαση - της όσφρησης, της αφής.

Επίσης, θα επιτρέψω στον εαυτό μου, σεβαστοί μου αναγνώστες, γαι να τελειώσω μ' αυτές τις θεωρήσεις πάνω στο πιοτό και στον καπνό, προστάτες δυνατής φιλίας όπως και γόνιμων ονειροπολήσεων, να σας δώσω μια διπλή συμβουλή: Μην πίνετε και μην καπνίζετε. Είναι βλαβερό για την υγεία.

Προσθέτω, ότι το αλκοόλ και το τσιγάρο, συνοδεύουν πολύ ευχάριστα τον έρωτα. Γενικά, το αλκοόλ τοποθετείται πρώτα και ο καπνός μετά.

(Λ. Μπουνιουέλ, "Υπόγειες Απολαύσεις", εκδόσεις Περιοδικό - αποσπάσματα
Η φωτογραφία του Μπουνιουέλ από εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: